Dags att utse 2024 års mottagare av Karolinska Institutets pris för innovation och nyttiggörande

Publicerad 7 mars, 2024Information, Nyheter

Nomineringen till innovationsproset för 2024 är öppen så passa på att nominera kandidater som du tycker har bidragit till att framstående forskning kommit samhället till nytta!

Priset riktar sig till en eller flera forskare/forskarstuderande som utmärkt sig genom framstående nyttiggörande av forskningsresultat som lett till en innovation.

Kandidat(er) till priset kan nomineras av alla. Självnomineringar accepteras.

Ni inbjuds att föreslå kandidater som är aktiva forskare/forskarstuderande (anställd, adjungerad eller anknuten till KI).

Om en enskild individ inte kan anses ensam stå bakom innovationen kan högst tre personer dela på priset.

För ytterligare kriterier, se bifogat nomineringsformulär, som även återfinns på Priset för innovation och nyttiggörande.

Nomineringen (nomineringsformulär inkl. motivering) ska vara oss tillhanda senast den 11 april.

Underlaget skickas som pdf till fonder@ki.se.

Sprid gärna vidare.

Förra året gick priset till Johan Hartman (Onkpat) och Mattias Rantalainen MEB) vid Karolinska Institutet.